Aktivizace v kostce

Pořadatel kurzu:
Zřetel, s.r.o.

Popis kurzu:
Program "Aktivizace v kostce" srozumitelným a výstižným způsobem podává přehled o dostupných a nejčastěji využívaných formách aktivizace klientů v rámci pobytových sociálních služeb. Aktivizace v sociálních službách usiluje především o to, poskytnout klientovi možnost smysluplného trávení volného času během aktivity, která jej těší a zvyšuje jeho spokojenost, radost a pocit, že je v dané sociální službě opravdu "doma". Tím se však dobrá aktivizace nevyčerpává, ba naopak vytváří pevný základ pro další benefity namířené směrem ke klientovi - a to je zejména zvýšení jeho soběstačnosti, sebeobsluhy a zdatnosti ve zvládání svých potřeb v rámci každodennosti. Klient je v rámci koncepce aktivizace nazírán jako partner, který má svou individualitu, své preference vycházející z jeho minulosti, zkrátka svůj životní příběh, na nějž dobrá aktivizace navazuje. Forma aktivizace je volena s ohledem na individualitu klienta a jeho preference, zohledňuje však i jeho momentální zdravotní a psychický status. Zvolíme-li adekvátní formu aktivizace pro našeho klienta či skupinu klientů, získáme oboustrannou spokojenost a radost, a to jak na straně klienta, tak na straně aktivizačního pracovníka, který bude mít z dobře odvedené práce dobrý pocit a vnímat její smysluplnost. 

Nabyté znalosti a dovednosti:

Účastník kurzu je dobře seznámen se základními, nejčastěji používanými formami aktivizace klientů zejména pobytových sociálních služeb. Ví, co je pro nastavení dobře zvolené aktivizace klienta/ů důležité, jaké proměnné musí vzít při výběru vhodné aktivizace v potaz. Je seznámen s možnostmi aktivizace, se kterými se v rámci českého prostředí sociálních služeb setká nejčastěji, ví, co od nich může čekat, rozumí základním pojmům jednotlivých forem aktivizace, jejich principům, metodám a přínosům, které pro klienta znamenají. Kromě seznámení se s nejčastěji používanými formami aktivizace a jejími benefity je absolvent obeznámen s přípravou a plánováním aktivizace, motivací klienta k aktivitě, ale i charakteristikou tzv. ideálně-typického aktivizačního pracovníka, vycházející z dobré praxe. Absolvent kurzu ví, jak již od samého začátku aktivizaci klienta/ů ve své sociální službě dobře nastavit, případně jak ji vhodně modifikovat, a zajistit tak oboustrannou spokojenost a radost - a to jak na straně klienta, tak na straně aktivizačního pracovníka.

Aktivizace v kostce
9.4.2025
ONLINE - webinář
Online
objednat Cena
1 690 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Ostatní

Úvod do efektivní komunikace s romskými klienty
Seminář je zaměřen na osvětlení základních témat a způsobů komunikace s osobami romského etnika s důrazem na specifika komunikace mezi pracovníkem a uživatelem služby. Obsahem školení je vymezení sociální komunikace s její verbální a neverbální…
12.5.2025
Zřetel, s.r.o.
Zvládání stresu a stresové zátěže v oblasti sociálních služeb
Seminář reaguje na potřebu pracovníků v sociálních službách a v dalších pomáhajících profesích vypořádávat se s každodenními stresovými situacemi. V rámci školení se účastníci dozvědí informace o vzniku a vlivu stresu na jednotlivce a dále postupy,…
20.5.2025
Zřetel, s.r.o.
Terénní sociální práce v praxi
Seminář se zaměřuje na praktické aspekty výkonu terénní sociální práce v různých kontextech a s různými cílovými skupinami. Představuje praktické způsoby a techniky při kontaktování cílové skupiny a práci s ní v jejím přirozeném prostředí. Dále se…
17.3.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Vztah jako podstata pomáhajících profesí
Vztah je nedílnou součástí intervencí v pomáhajících profesích. Aby byl zdravý a efektivní pro vymezenou spolupráci, je důležité vytvářet bezpečné prostředí mezi pracovníky a klienty, musí být podpořena fungující komunikace a pracovník si musí být…
23.5.2025
JABOK - Vyšší odborná škola sociálně…
Krizové situace při práci s klientem SAS a NZDM
Účelem kurzu je připravit účastníky na krizové situace, které mohou nastat při klientské práci v Sociální službě pro rodiny s dětmi a v Nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež, a to jak v terénní, tak v ambulantní formě služby. Jako příklad těchto…
Na dotaz
Diecézní charita Brno
Praktická psychologie pro pracovníky v sociální oblasti
Kurz se zaměřuje na získání znalostí z psychologie uplatnitelných v praxi, které mohou pracovníci v sociální oblasti využít při práci s klienty (témata osobnosti klienta, vztahů, potřeb, emocí, motivací), souvislosti s chováním a jednáním klientů.…
26.5.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Pracovník v sociálních službách

Řízení času s ohledem na osobní vizi
Práce v sociálních službách je pro mnoho pracovníků jejich posláním a naplňuje nejen jejich pracovní čas, ale přesahuje i do jejich soukromého života. Jsou tak vystaveni riziku, že ve snaze zvládnout celou řadu pracovních i osobních úkolů, ztratí…
15.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Zvládání stresu a stresové zátěže v oblasti sociálních služeb
Seminář reaguje na potřebu pracovníků v sociálních službách a v dalších pomáhajících profesích vypořádávat se s každodenními stresovými situacemi. V rámci školení se účastníci dozvědí informace o vzniku a vlivu stresu na jednotlivce a dále postupy,…
24.6.2025
Zřetel, s.r.o.
Péče o paměť – trénování paměti pro seniory v zařízeních…
Účastník kurzu se v průběhu školení dozví základní informace o důvodech zhoršování kognitivních funkcí u seniorů a o přínosu kognitivního tréningu a kognitivní rehabilitace jako možnosti ovlivnění involučních změn ve stáří. Osvojí si všeobecné…
19.6.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Právo v sociálních službách

Úvod do práce s klienty v multisenzorickém prostředí (snoezelen)
Cílem vzdělávacího programu je seznámit účastníky s konceptem multisenzorického prostředí snoezelen. Na kurzu budou představeny postupy využití multisenzorického prostředí pro práci s různými cílovými skupinami klientů – od osob s postižením až po…
21.3.2025
Zřetel, s.r.o.
Reminiscence – práce se vzpomínkami
Seminář si klade za cíl seznámit účastníky s reminiscenční terapií tak, aby po jeho absolvování znali nejen její hlavní přínosy a limity, ale aby také získali základní praktické dovednosti využitelné v každodenním přístupu k uživateli sociální…
9.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Gerontooblek v aktivizačních činnostech pro uživatele sociálních…
Smysluplné trávení volného času a v sociálních službách uživatelem akceptované aktivizační činnosti jsou v každodenním životě nenahraditelné. Proces stárnutí provází řada involučních změn organismu člověka -  z pohledu přípravy aktivizačního…
8.4.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Rozvoj kompetencí pečovatele

Příprava a realizace aktivit pro klienty v NZDM
Účastníci se naučí, jak klienty motivovat k různým aktivitám, jaké způsoby motivace máme a jak je prakticky využít. Budou informováni o rozdílech vnější a vnitřní motivace a tom, jak propojit potřeby klienta v této oblasti a možnosti nabídky…
27.5.2025
Zřetel, s.r.o.
PR a marketing pro poskytovatele sociálních služeb
PR stejně jako oblast marketingu není rozhodně jen doménou tržního sektoru. Aktéry, na které PR a marketing neziskové organizace - poskytovatele soc. služby cílí, jsou potenciální (i stávající) klienti, opatrovníci a rodiny klientů, zaměstnanci,…
26.3.2025
Zřetel, s.r.o.
Zvládání stresu a stresové zátěže v oblasti sociálních služeb
Seminář reaguje na potřebu pracovníků v sociálních službách a v dalších pomáhajících profesích vypořádávat se s každodenními stresovými situacemi. V rámci školení se účastníci dozvědí informace o vzniku a vlivu stresu na jednotlivce a dále postupy,…
10.6.2025
Zřetel, s.r.o.