Syndrom vyhoření – jak mu předcházet a jak o sebe pečovat

Pořadatel kurzu:
Zřetel, s.r.o.

Popis kurzu:
Seminář se zaměřuje na problematiku syndromu vyhoření v pomáhajících profesích jako takových a péčí pracovníků o sebe. Práce s lidmi kladena jedince vysoké nároky a je nutné se zaměřit na salutogenní a patogenní psychohygienické faktory a protektivní aktivity jako prevenci burn-outsyndromu. Obsahem semináře budou praktické podněty a techniky pro předcházení, včasné rozpoznání a diagnostiku vznikajícího syndromu vyhoření, včetně podpůrných opatření v rámci pracovního prostředí i soukromého života. Cílem semináře je naučit účastníky rozpoznat potenciálně rizikové situace a faktory vzniku syndromu, včas je eliminovat a předcházet tak vyhoření. Přínosem semináře je vybavení účastníků technikami předcházení rozvoje syndromu vyhoření, jeho diagnostikou a řešením dalšího negativního vývoje a tím pádem zajištěním profesionálního a kvalitního výkonu profese sociálního pracovníka či pracovníka v sociálních službách.

Nabyté znalosti a dovednosti:

Účastník semináře se dokáže orientovat v náročných aspektech profese a umí rozpoznat ty, které mohou negativně ovlivňovat jeho výkon práce či přístup k ní v rámci potenciálního vzniku syndromu vyhoření. Dokáže identifikovat rizikové situace a faktory spojené se vznikajícím syndromem vyhoření, případně na ně dokáže adekvátně reagovat prostřednictvím podpůrných aktivit v rámci pracovního i soukromého života. Zná jednotlivé fáze syndromu vyhoření včetně jejich specifik. Seznámí se s některými technikami psychohygieny a péče o sebe při práci v sociální oblasti.

Syndrom vyhoření – jak mu předcházet a jak o sebe pečovat
23.5.2025
ONLINE - webinář
Online
objednat Cena
1 690 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Ostatní

Základy práce s klientem s manipulativním chováním i agresí
Ve vzdělávacím programu Základy práce s klientem s manipulativním chováním i agresí bude popsána manipulace, její formy a příčiny. Budou rozebráni činitelé vyvolávající agresivní chování (např. nevhodné chování personálu jako spouštěč manipulace či…
5.5.2025
Zřetel, s.r.o.
Dítě s traumatem a jeho socializace
Kurz Dítě s traumatem a jeho socializace se zaměřuje na problematiku výchovy dětí, jak v rodinách, tak v ústavní péči. Dále se zaměřuje na náhradní rodinnou péči. Chtěné či nechtěné dítě? Prvorozené děti a jejich sourozenci, to vše hraje velkou roli…
20.3.2025
Zřetel, s.r.o.
Podpora změny a motivace u klientů
Seminář je určen pro pracovníky, kteří se potkávají při své práci s nemotivovanými klienty a s klienty, kteří odmítají změnu ve svém životě (klienti s tělesným a smyslovým postižením, lidé ohrožení sociálním vyloučením a v sociální krizi, klienti…
6.6.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Strategické plánování v organizaci
Kurz představuje proces strategického plánování včetně jeho úskalí. I sebelepší plán může ztroskotat na neochotě zaměstnanců měnit zažité stereotypy vlastní práce. Kdo je tedy nositelem myšlenky a realizátorem plánů? Kurz vám přiblíží jednotlivé…
15.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Trénování paměti - jak se lépe učit a víc si pamatovat
Kurz účastníkům nabízí možnoti práce, praktické rady a typy jak pracovat se všemi skupinami seniorů, kteří mají poruchu paměti. Využití metody příjemného “šoku”, když senioři zjistí, že si toho ještě dost pamatují a zvýší si tak svoje sebevědomí a…
25.11.2025
Diecézní charita Brno
Komunikace s klientem se specifickým chováním
Vzdělávací program je určen pro pracovníky v celé sociální oblasti, kteří se v každodenní práci s uživateli sociálních služeb dostávají do složitých a stresových situací. Vzdělávací program je svým praktickým obsahem zaměřen na rozvoj konkrétních…
24.4.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Pracovník v sociálních službách

Strategické plánování v organizaci
Kurz představuje proces strategického plánování včetně jeho úskalí. I sebelepší plán může ztroskotat na neochotě zaměstnanců měnit zažité stereotypy vlastní práce. Kdo je tedy nositelem myšlenky a realizátorem plánů? Kurz vám přiblíží jednotlivé…
20.5.2025
Zřetel, s.r.o.
Vedení podpůrného rozhovoru a efektivní komunikace v sociálních…
Seminář představuje možnosti jak mapovat komunikační pole mezi klientem a pracovníkem a jak navyšovat emoční inteligenci pracovníků v sociálních službách. Účastníci získají základní orientaci v komunikačních strategiích, které mohou uplatnit ve své…
26.6.2025
Zřetel, s.r.o.
Základy adiktologického poradenství
Seminář se zaměřuje na problematiku alkoholových i nealkoholových závislostí. V rámci bio-psycho-sociálně-spirituálního modelu představuje různé typy závislosti a jejich specifika s ohledem na typ užívané látky, fázi drogové kariéry a případné…
14.4.2025 - 15.4.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Právo v sociálních službách

Aktivizace v kostce
Program "Aktivizace v kostce" srozumitelným a výstižným způsobem podává přehled o dostupných a nejčastěji využívaných formách aktivizace klientů v rámci pobytových sociálních služeb. Aktivizace v sociálních službách usiluje především o to,…
9.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Nezbytnost životních krizí jako součást práce v pomáhajících…
Součástí sociální práce je pravidelná zpětná vazba, jak ke klientům, tak ke kolegům či sobě samému. Jednou z příčin životní nepohody klienta může být také nepříznivé sociální resp. vztahové prostředí, nepodporující rodinné vzorce, nepřijetí či…
6.5.2025
Zřetel, s.r.o.
Zvládání stresu a stresové zátěže v oblasti sociálních služeb
Seminář reaguje na potřebu pracovníků v sociálních službách a v dalších pomáhajících profesích vypořádávat se s každodenními stresovými situacemi. V rámci školení se účastníci dozvědí informace o vzniku a vlivu stresu na jednotlivce a dále postupy,…
24.6.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Rozvoj kompetencí pečovatele

Závislosti na drogách a alkoholu pohledem pracovnice z praxe
Praktické ukotvení procesu závislosti a práce se závislým člověkem. Označení návykových látek a jejich funkce v životě závislého. Zdroje k účelné pomoci pracovníka ve vztahu ke klientovi. Téma počítá s informacemi, které jsou se závislostí úzce…
3.9.2025
Zřetel, s.r.o.
Komunikace s rodinou klienta - Předávání informací, vyjednávání…
Kurz se věnuje tématu komunikace, konkrétně je zaměřen na specifika komunikace mezi sociální službou a rodinami klientů v nepříjemných situacích. Zabývá se oblastmi střetů zájmů, oprávněných požadavků ze strany služby a sdělování nepříjemných zpráv.…
27.3.2025
Zřetel, s.r.o.
Dluhová problematika v praxi: základní průvodce pro pracovníky v…
Vzdělávací program je zaměřen na poskytnutí základních informací a nástrojů pracovníkům v sociálních službách pro řešení dluhové problematiky jejich klientů. Účastníci získají základní přehled v dluhové terminologií a přehled možných závazků. Naučí…
29.5.2025
Zřetel, s.r.o.