Nezbytnost životních krizí jako součást práce v pomáhajících profesích aneb Jak tvoříme štěstí

Pořadatel kurzu:
Zřetel, s.r.o.

Popis kurzu:
Součástí sociální práce je pravidelná zpětná vazba, jak ke klientům, tak ke kolegům či sobě samému. Jednou z příčin životní nepohody klienta může být také nepříznivé sociální resp. vztahové prostředí, nepodporující rodinné vzorce, nepřijetí či neporozumění životní situaci. V semináři si rozšíříme povědomí o tom, jak rodině, pečujícím či klientovi pomoci rozšířit úhel pohledu na jeho životní situaci. Seminář nabídne bližší pohled na výzkumy v oblasti vztahové vazby, jejího vzniku a podob, výzkumy z oblasti mozku a vědomí, spojíme pohled na biologické a psychologické v nás. Budeme se věnovat tématu různosti vnímání spirituálních potřeb, souvislostem s pocity životního naplnění a osobního štěstí, podíváme se, jak životními postoji a přesvědčeními utváříme životní příběh.
 
Probíraná témata:
- Resilience, stresory, salutory
- Životní styl x hlubiny ontologické nouze. Kalokagathia
- Tři regulační patra: nevědomí, podvědomí, uvědomění
- Bio - psycho - socio - spirituální model. Úvod do problematiky vztahové vazby
- Spiritualita, její vliv na celoživotní prožívání osobního příběhu
- Komunikační cvičení.

Nabyté znalosti a dovednosti:

Absolvent získá základní znalost o bio - psycho - sociálně - spirituálním modelu přístupu ke zdraví s důrazem na duševní zdraví. Získá vědomosti o parametrech vztahujícím se k pocitům naplnění, životní spokojenosti a štěstí, které umožňují získání náhledu na vlastní životní situaci. Účastník získá vědomosti o vzniku a souvislostech práce se vztahovými vazbami, o výsledcích výzkumů z oblasti duševního zdraví (zejména z období pandemie). Součástí semináře je vzájemná rozprava na téma  Životní události a psychosociální stresory. Účastník má možnost nahlédnout na své životní ose vlastní životní krize a zvědomit si zdroje, které mu umožnily situaci zvládnout, má příležitost podpořit osobní integritu a rozšířit tak své pracovní kompetence,  snížit stresovou zátěž vzniklou v práci s klienty, uvědomit si zisky z vlastních životních krizí a otevřít se tak vnímavosti k příběhům klientů.

Nezbytnost životních krizí jako součást práce v pomáhajících profesích aneb Jak tvoříme štěstí
6.5.2025
ONLINE - webinář
Online
objednat Cena
1 690 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Ostatní

Slovní sebeobrana v pomáhajících profesích
Dostáváte se při práci občas do nepříjemných konfliktních situací? Chcete se naučit tyto situace profesionálně zvládnout? Na akreditovaném kurzu se dozvíte, jak jednat, když přijde slovní útok. Pochopíte, jaká je v útoku vaše role i odpovědnost.…
10.9.2025
Diecézní charita Brno
Specifika komunikace v paliativní péči
Chcete zvládat komunikaci s nevyléčitelně nemocným a jeho rodinou? Na kurzu vás naučíme, jak se podívat na situaci umírajícího pacienta. Na procesy, kterými prochází a na jeho prožívaní. Díky tomu budete schopni všemu lépe porozumět a najdete i…
10.4.2025
Diecézní charita Brno
Moje zdroje energie a radosti pro práci v sociálních službách
Chcete zjistit, co ovlivňuje vaši pohodu v práci i v životě? Na našem akreditovaném kurzu prozkoumáte témata jako radost, spokojenost a vlivy, které vám dodávají nebo ubírají energii.
2.4.2025
Diecézní charita Brno

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Základy vedení lidí a týmové spolupráce
V kurzu se účastníci dozví, co je potřeba pro efektivní vedení lidí a týmovou spolupráci. Program je vhodný nejen pro vedoucí pracovníky a sociální pracovníky, ale také pro pracovníky v sociálních službách, kteří jsou v pracovní pozici koordinátor.…
6.5.2025
Zřetel, s.r.o.
Efektivní komunikace
Pro člověka představuje schopnost komunikovat nástroj, kterým se vzájemně propojuje s dalšími lidmi, předává informace, postoje, emoce. V některých případech je ale komunikace vysilující, nepřináší požadovaný výsledek, místo propojování staví…
9.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Zvládání stresu a stresové zátěže v oblasti sociálních služeb
Seminář reaguje na potřebu pracovníků v sociálních službách a v dalších pomáhajících profesích vypořádávat se s každodenními stresovými situacemi. V rámci školení se účastníci dozvědí informace o vzniku a vlivu stresu na jednotlivce a dále postupy,…
20.5.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Pracovník v sociálních službách

Cílování a škálování v sociálních službách
Seminář si klade za cíl seznámit jeho účastníky s problematikou individuální práce s klientem v kontextu povinností daných standardy kvality a zákonem o sociálních službách, a to prostřednictvím tvorby adekvátně zaměřených cílů s využitím škál.…
14.3.2025
Zřetel, s.r.o.
Sebevraždy a sebepoškozování
Kurz „Sebevraždy a sebepoškozování“ poskytuje účastníkům ucelený základní vhled do problematiky práce s klienty, kteří se potýkají s myšlenkami na sebevraždu nebo se sebepoškozují. Cílem kurzu je posílit kompetence účastníků v oblasti rozpoznávání…
11.6.2025
CETERAS s.r.o.
Úvod do motivačně intervenční práce s dospívajícími
Seminář představuje současná vývojová specifika mládeže, aktuální kontext dospívání a jejich význam pro práci s nimi. Představuje základní rámec nejčastějších problémů, se kterými se mladí lidé potkávají a jejich provázanost s přirozenými i…
29.4.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Právo v sociálních službách

Základy specifického přístupu k lidem s mentálním postižením v…
Účastníci semináře se seznámí se základními specifiky lidí s mentálním postižením, s jejich psychologickými zvláštnostmi a tím, jak tyto znalosti uplatnit v praxi. Účastníci posílí své odborné kompetence ve znalostech specifik bezprostředního, tedy…
16.6.2025
Zřetel, s.r.o.
Základy práce s klientem s manipulativním chováním i agresí
Ve vzdělávacím programu Základy práce s klientem s manipulativním chováním i agresí bude popsána manipulace, její formy a příčiny. Budou rozebráni činitelé vyvolávající agresivní chování (např. nevhodné chování personálu jako spouštěč manipulace či…
5.5.2025
Zřetel, s.r.o.
Právní minimum: Rozvod manželství a bytová problematika– vstup…
Pomáháte klientům řešit životní situaci při rozvodu manželství? Doplňte si znalosti na kurzu, kterého cílem je, poskytnout účastníkům vhled do problematiky rozvodu manželství, rodičovské odpovědnosti, vypořádání společného jmění manželů a práv a…
Na dotaz
Persefona, z. s.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Rozvoj kompetencí pečovatele

Řízení času s ohledem na osobní vizi
Práce v sociálních službách je pro mnoho pracovníků jejich posláním a naplňuje nejen jejich pracovní čas, ale přesahuje i do jejich soukromého života. Jsou tak vystaveni riziku, že ve snaze zvládnout celou řadu pracovních i osobních úkolů, ztratí…
4.6.2025
Zřetel, s.r.o.
Základní principy kinestetické mobilizace v péči o klienta, Brno
Kurz Kinestetika v posilování aktivizace klienta seznámí s možnostmi zefektivnění manipulace s klientem s ohledem jak na klienta, tak na pečující osobu. Obsahem kurzu jsou prvky konceptu kinestetiky a jejich praktické užití, způsoby předcházení…
Na dotaz (+4 další)
Centrum sociálního a zdravotnického…
Zvládání stresu a stresové zátěže v oblasti sociálních služeb
Seminář reaguje na potřebu pracovníků v sociálních službách a v dalších pomáhajících profesích vypořádávat se s každodenními stresovými situacemi. V rámci školení se účastníci dozvědí informace o vzniku a vlivu stresu na jednotlivce a dále postupy,…
25.3.2025
Zřetel, s.r.o.