Zvládání stresu a stresové zátěže v oblasti sociálních služeb

Pořadatel kurzu:
Zřetel, s.r.o.

Popis kurzu:
Seminář reaguje na potřebu pracovníků v sociálních službách a v dalších pomáhajících profesích vypořádávat se s každodenními stresovými situacemi. V rámci školení se účastníci dozvědí informace o vzniku a vlivu stresu na jednotlivce a dále postupy, jak stresu předcházet a jak již existující stresové situace efektivně řešit. Účastníci získají přehled o nástrojích zvyšujících odolnost vůči stresu a o prevenci vzniku stresu. Kurz se také zaměřuje na management stresu v zaměstnání a na předcházení syndromu vyhoření. Účastníci si pomocí individuálních a skupinových cvičení budou analyzovat potenciální osobní stresory, zejména v rámci zaměstnání v sociálních službách, a stanovovat osobní plán přístupu ke stresorům a řešení pravidelně se opakujících stresových situací. Na závěr bude účastníkům připomenuta důležitost vlastního pozitivního přístupu ke stresovým situacím, včetně práce s negativními emocemi.  

Nabyté znalosti a dovednosti:

Účastníci školení se zorientují v mechanismu vzniku stresové reakce a uvědomí si vliv negativního stresu na psychiku a zdraví. V rámci svého zaměstnání budou schopni rozpoznat příznaky pracovního přetížení a s ním související syndrom vyhoření. Účastníci se seznámí s protistresovými preventivními opatřeními, způsoby zvyšování odolnosti vůči stresu a důležitostí rovnováhy všech životních oblastí. Školení bude zaměřeno také na zvládání akutního stresu.  

Zvládání stresu a stresové zátěže v oblasti sociálních služeb
25.3.2025
ONLINE - webinář
Online
objednat Cena
1 690 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Ostatní

Poruchy řeči u seniorů – terapie a praxe
Kurz je určen zejména pracovníkům v sociálních službách a aktivizačním pracovníkům, kteří přicházejí do každodenního styku s lidmi s narušenou komunikační schopností. Přiblíží jim důvody vzniku poruch komunikace a ztráty řeči či vyjadřovacích…
15.5.2025
Zřetel, s.r.o.
Úvod do problematiky nevhodného zacházení a jednání se seniory a…
Nevhodné zacházení se seniory a jedinci s handicapem je velmi často skrytý problém, který je ovšem velmi závažného charakteru. Tímto programem chceme vzdělávat a zkvalitnit práci zaměstnanců v sociální oblasti. Naučit je vhodnému zacházení a jednání…
19.5.2025 - 20.5.2025
Zřetel, s.r.o.
Dluhová problematika v praxi: základní průvodce pro pracovníky v…
Vzdělávací program je zaměřen na poskytnutí základních informací a nástrojů pracovníkům v sociálních službách pro řešení dluhové problematiky jejich klientů. Účastníci získají základní přehled v dluhové terminologií a přehled možných závazků. Naučí…
19.6.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Základy specifického přístupu k lidem s mentálním postižením v…
Účastníci semináře se seznámí se základními specifiky lidí s mentálním postižením, s jejich psychologickými zvláštnostmi a tím, jak tyto znalosti uplatnit v praxi. Účastníci posílí své odborné kompetence ve znalostech specifik bezprostředního, tedy…
14.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Vedení rozhovoru s dítětem jako svědkem či obětí domácího násilí
Kurz pro sociální pracovníky a pracovníky v sociálních službách, č. akreditace MPSV A2017/0313-SP/PC/VP, délka kurzu: 8 hodin maximální počet účastníků (dle akreditace) – 16 osob Ústředním tématem vzdělávacího kurzu je situace dítěte, které…
Na dotaz
SPONDEA, z.ú.
Základy supervize a práce s reflexí v sociálních službách
Ve vzdělávacím programu Základy supervize a práce s reflexí v sociálních službách bude vyspecifikován i prakticky vyzkoušen přínos supervize i práce s reflexí a zpětnou vazbou. Bude poukázáno na přínosy pro pracovníka i klienta (přínos, který z toho…
19.5.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Pracovník v sociálních službách

Podpora klíčových pracovníků při individuální práci s klienty
Seminář je věnován problematice podpory klíčových pracovníků při individuální práci s klienty, je postavený na příkladech dobré praxe. Pozornost bude věnována procesům individuálních přístupů ke klientům, jejich smyslu a umění praktického využití v…
18.6.2025
Zřetel, s.r.o.
Aktivizace v kostce
Program "Aktivizace v kostce" srozumitelným a výstižným způsobem podává přehled o dostupných a nejčastěji využívaných formách aktivizace klientů v rámci pobytových sociálních služeb. Aktivizace v sociálních službách usiluje především o to,…
9.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Hranice práce s klientem z pohledu pracovníka
Školení je zaměřeno na vědomou schopnost nastavení a udržení hranic při práci s klientem. Vyjasňuje pojem profesionální vztah pomocí spojení teorie s příklady z praxe. Zahrnuje do profesionality lidskost a autentickou osobnost pracovníka tak, aby…
10.6.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Právo v sociálních službách

Vertikalizace, polohování s gerontooblekem - náhled do péče o…
Velkou část klientů sociálních služeb tvoří lidé s většími či menšími poruchami hybnosti. Péče o takto postižené klienty je velmi náročná a má svá přesně daná specifika v rámci mobilizace a vertikalizace, se kterými by měli být pracovníci sociálních…
26.6.2025
Zřetel, s.r.o.
Specifika komunikace s lidmi se syndromem demence
Seminář si klade za cíl seznámit účastníky s problematikou syndromu demence tak, aby po jeho absolvování nejen uměli rozpoznat a adekvátně reagovat na potřeby klientů s demencí, ale aby také získali komunikační dovednosti využitelné při péči o tyto…
16.5.2025
Zřetel, s.r.o.
Péče o paměť – trénování paměti pro seniory v zařízeních…
Účastník kurzu se v průběhu školení dozví základní informace o důvodech zhoršování kognitivních funkcí u seniorů a o přínosu kognitivního tréningu a kognitivní rehabilitace jako možnosti ovlivnění involučních změn ve stáří. Osvojí si všeobecné…
20.3.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Rozvoj kompetencí pečovatele

Práce a komunikace s klienty se specifickými potřebami zaměřené…
Kurz je primárně určen pro pracovníky sociálních služeb pro organizace pracující s dětmi i s dospělými a s klienty se specifickými potřebami. Absolvent kurzu získá znalosti z oblasti historie lži, kde a proč vzniká a jak působí ve skupině lidí, v…
10.6.2025
Zřetel, s.r.o.
Využití všímavosti (mindfulness) při zvládání stresu v…
V každodenní praxi v sociálních službách jsme vystaveni situacím, ve kterých zažíváme spěch, stres, tlak a celkové přetížení. Okolnosti nám často nedovolují se těmto situacím zcela vyhnout. Můžeme se ale naučit nový přístup, díky kterému je budeme…
11.3.2025
Zřetel, s.r.o.
Paliativní péče v sociálních službách
Seminář si klade za cíl seznámit jeho účastníky s problematikou smrti a umírání tak, aby po jeho absolvování získali základní schopnosti rozpoznat a adekvátně reagovat na potřeby umírajícího klienta a jeho rodiny. Současně pomůže účastníkům získat…
28.4.2025
Zřetel, s.r.o.