Zvládání stresu a stresové zátěže v oblasti sociálních služeb

Pořadatel kurzu:
Zřetel, s.r.o.

Popis kurzu:
Seminář reaguje na potřebu pracovníků v sociálních službách a v dalších pomáhajících profesích vypořádávat se s každodenními stresovými situacemi. V rámci školení se účastníci dozvědí informace o vzniku a vlivu stresu na jednotlivce a dále postupy, jak stresu předcházet a jak již existující stresové situace efektivně řešit. Účastníci získají přehled o nástrojích zvyšujících odolnost vůči stresu a o prevenci vzniku stresu. Kurz se také zaměřuje na management stresu v zaměstnání a na předcházení syndromu vyhoření. Účastníci si pomocí individuálních a skupinových cvičení budou analyzovat potenciální osobní stresory, zejména v rámci zaměstnání v sociálních službách, a stanovovat osobní plán přístupu ke stresorům a řešení pravidelně se opakujících stresových situací. Na závěr bude účastníkům připomenuta důležitost vlastního pozitivního přístupu ke stresovým situacím, včetně práce s negativními emocemi.  

Nabyté znalosti a dovednosti:

Účastníci školení se zorientují v mechanismu vzniku stresové reakce a uvědomí si vliv negativního stresu na psychiku a zdraví. V rámci svého zaměstnání budou schopni rozpoznat příznaky pracovního přetížení a s ním související syndrom vyhoření. Účastníci se seznámí s protistresovými preventivními opatřeními, způsoby zvyšování odolnosti vůči stresu a důležitostí rovnováhy všech životních oblastí. Školení bude zaměřeno také na zvládání akutního stresu.  

Zvládání stresu a stresové zátěže v oblasti sociálních služeb
17.6.2025
Olomouc
Prezenční
objednat Cena
1 890 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Ostatní

Karty jako koření rozhovoru
Použití karet představuje způsob práce, který pomáhá otevírat nová témata, podporuje kreativitu. Práce s kartami může nastartovat hledání řešení, způsobit “aha” zážitek a akcelerovat poradenský proces, nebo pomoc navázat kontakt s klientem. Kurz je…
4.4.2025
CETERAS s.r.o.
Podpora změny a motivace u klientů
Seminář je určen pro pracovníky, kteří se potkávají při své práci s nemotivovanými klienty a s klienty, kteří odmítají změnu ve svém životě (klienti s tělesným a smyslovým postižením, lidé ohrožení sociálním vyloučením a v sociální krizi, klienti…
5.5.2025
Zřetel, s.r.o.
Efektivní komunikace
Pro člověka představuje schopnost komunikovat nástroj, kterým se vzájemně propojuje s dalšími lidmi, předává informace, postoje, emoce. V některých případech je ale komunikace vysilující, nepřináší požadovaný výsledek, místo propojování staví…
9.4.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Krizová intervence v práci s dětmi
Kurz navazuje na kurz Krizová intervence I. a jeho cílem je poskytnout účastníkům doplňující informace týkající se specifik práce s dětským klientem. Seznamuje účastníky s problematikou Syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte (syndrom…
16.6.2025
CETERAS s.r.o.
Závislosti na drogách a alkoholu pohledem pracovnice z praxe
Praktické ukotvení procesu závislosti a práce se závislým člověkem. Označení návykových látek a jejich funkce v životě závislého. Zdroje k účelné pomoci pracovníka ve vztahu ke klientovi. Téma počítá s informacemi, které jsou se závislostí úzce…
4.6.2025
Zřetel, s.r.o.
Základy emoční inteligence
Kurz zahrnuje základní pohled na teorii krize. Seznamuje s různými pohledy na krizi dle kontextu nazírání, dále se zaměřuje na různé příčiny krize a na možnosti poskytování odborné pomoci při krizi v životě člověka. Teoretické základy pak budou…
Na dotaz
Sovia

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Pracovník v sociálních službách

Obtížné situace při práci s klientem v NZDM a jak jim předcházet
Seminář je zaměřen na téma obtížných situací ve specifickém prostředí nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Pozornost bude zaměřena zejména na téma prevence těchto situací. Zvláštní zřetel bude brán na specifičnost prostředí nízkoprahového…
16.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Základy mediace pro sociální pracovníky
Kurz přináší vymezení mediace jako metody sociální práce, včetně indikací a kontraindikací pro její využití v oblasti sociálních služeb. Účastníci se seznámí s klíčovými komunikačními technikami využívanými v mediaci (přerámcování, neutralizace,…
26.4.2025
JABOK - Vyšší odborná škola sociálně…
Kognitivní rehabilitace a jiné aktivizační činnosti u osob s…
Podpora kognitivních funkcí u uživatelů sociálních služeb, kteří onemocněli demencí, je důležitou podmínkou pro zachování jejich soběstačnosti v co nejvyšší možné míře. Seminář nabízí základní informace o výše zmíněném onemocnění a možnostech…
3.7.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Právo v sociálních službách

Práce s emocemi v sociálních službách
Účastníci kurzu získají znalosti z teorie emocí, které jim usnadní orientaci v jejich vztazích ke klientům - příjemcům sociálních služeb. Seznámí se s vlastními prožitky, potřebami, očekáváními v mezilidských vztazích v porovnání s potřebami druhých…
30.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Úvod do problematiky duševního onemocnění
Vzdělávací program se zaměřuje na rozšíření vědomostí o problematice duševních onemocnění, nastiňuje základy komunikace s lidmi s duševním onemocněním, zabývá se aktuálním trendem v této oblasti – zotavení a podává aktuální informace o dění okolo…
11.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Slovní sebeobrana
Vzdělávací program Slovní sebeobrana je určen všem pracovníkům v celé oblasti sociální práce. Obsah je zaměřen na maximum praktických příkladů, cvičení pro situace, ve kterých se pracovníci sociálních služeb setkávají s uživateli, s rodinou…
12.5.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Rozvoj kompetencí pečovatele

Úvod do efektivní komunikace s romskými klienty
Seminář je zaměřen na osvětlení základních témat a způsobů komunikace s osobami romského etnika s důrazem na specifika komunikace mezi pracovníkem a uživatelem služby. Obsahem školení je vymezení sociální komunikace s její verbální a neverbální…
12.5.2025
Zřetel, s.r.o.
Slovní sebeobrana
Vzdělávací program Slovní sebeobrana je určen všem pracovníkům v celé oblasti sociální práce. Obsah je zaměřen na maximum praktických příkladů, cvičení pro situace, ve kterých se pracovníci sociálních služeb setkávají s uživateli, s rodinou…
3.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Individuální plánování v praxi (nejen) pečovatelských služeb
Kurz umožní jeho účastníkům nahlédnout na individuální plánování z jiného úhlu, který jim přinese při plánování velkou úlevu a pochopení, proč vlastně plánovat. Pochopí, co jsou osobní cíle, jak je zjišťovat, jaká vazba existuje mezi nepříznivou…
17.6.2025
Zřetel, s.r.o.