Emoční inteligence aneb jak lépe porozumět sobě i druhým lidem

Pořadatel kurzu:
Diecézní charita Brno

Anotace:
Kurz je zaměřen na rozvíjení emočních a sociálních kompetencí. V průběhu kurzu se účastníci učí sebereflexi (tj. schopnosti uvědomit si vlastní prožívání a jeho vliv na své chování) a záměrné kultivaci pozitivních emocí, které jednak pomáhají při práci s klienty, ale také zvyšují resilienci pracovníků.

Popis kurzu:
Pracovníci se také učí lépe zvládat své negativní emoce, což jim umožňuje i v náročných situacích s klienty jednat s rozvahou a s ohledem na dlouhodobé cíle. Kurz u pracovníků také rozvíjí schopnost zvládat stres a být vůči němu odolnější, aby u nich nedošlo k syndromu vyhoření. Kromě toho se pracovníci učí pracovat se svojí motivací i motivací klientů, stanovovat dílčí a dosažitelné cíle a pracovat na jejich dosažení. Učí se také zásadám efektivní komunikace a aktivnímu naslouchání potřebných pro jejich komunikaci a práci s klienty. Kromě toho zlepšují svou schopnost komunikace a spolupráce s ostatními členy týmu (schopnost motivovat ostatní, ocenit, naklonit je ke spolupráci atd.).

Nabyté znalosti a dovednosti:
V kurzu se zaměříme na rozvoj těchto pěti oblastí: 1. Sebepoznání - vysvětlíme, jaká je podstata a význam emocí, jak se od sebe liší a jak jednotlivé emoce působí na naše vnímání a chování. Bude představen koncept neuroplasticity, tj. schopnosti nervových buněk regenerovat a měnit strukturu svých spojení, která se projevuje tím, že opakované myšlení či prožívání mění struktury našeho mozku a ty potom následně ovlivňují naše prožívání, myšlení a jednání. 2. Zvládání emocí – budeme posilovat svou schopnost tzv. emoční regulace (ovládání emocí) - naučíme se jednoduché techniky, které pomáhají v situacích, kdy jsou naše emoce příliš silné a je potřeba získat kontrolu nad svým chováním. 3. Zvyšování odolnosti vůči stresu – představení jednoduchých relaxačních technik, kultivace pozitivních emocí jako cesta k větší resilienci. 4. Práce s motivací – budeme se zabývat rozpoznáním vlastních hodnot a cílů a zmapováním způsobů jednání, kterými je lze naplnit. Dále se naučíme identifikovat překážky, které nám stojí v cestě při naplňování našich cílů, a promyslíme způsoby, jak tyto překážky překonat. 5. Zlepšování sociálních dovedností a empatie – seznámíme se s druhy empatie a se způsoby, jak ji prohloubit, aniž by nás vyčerpávala. Dále popíšeme základní rysy a pravidla nenásilné komunikace. Kurz se bude skládat jak z části teoretické – vysvětlení jednotlivých konceptů – tak sebezkušenostní, kdy si účastníci vyzkouší různé techniky k rozvíjení jednotlivých aspektů emoční inteligence. Navíc budou účastníci seznámeni s jednoduchými technikami, kterými je možné jednotlivé emoční kompetence postupně rozvíjet v běžném životě, a které po kurzu budou moci využívat podle svých potřeb. Lektor: Mgr. Pavla Frňková

Emoční inteligence aneb jak lépe porozumět sobě i druhým lidem
4.6.2025 - 5.6.2025
Brno
Prezenční
objednat Cena
4 560 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Ostatní

Úvod do nenásilné komunikace
Komunikujte s respektem a porozuměním. Přihlaste se na kurz a objevte principy Nenásilné komunikace (Nonviolent Communication). Tuto unikátní metodu můžete využít ve svém každodenním životě, ale i v konfliktních situacích při práci s klienty. Cílem…
16.10.2025
Diecézní charita Brno
Práce s krizí v životě člověka
Kurz zahrnuje základní pohled na teorii krize. Seznamuje s různými pohledy na krizi dle kontextu nazírání, dále se zaměřuje na různé příčiny krize a na možnosti poskytování odborné pomoci při krizi v životě člověka. Teoretické základy pak budou…
Na dotaz
Sovia
Zbav se bolesti - patologické pohybové stereotypy pracovníků…
Trápí vás bolavé tělo a záda kvůli práci v pomáhající profesi? Tento kurz vás naučí, jak s tělem pracovat, aby po náročném práci bolelo co nejméně. Zjistíte, jaké je správné držení těla a naučíte se užitečné cviky i uvolňovací techniky. To vše…
Od 13.6.2025 (+1 další)
Diecézní charita Brno

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Manipulace a jak se proti ní bránit v pomáhajících profesích
Hlavními cíli kurzu jsou rozeznání manipulativních postupů protistrany a umění vhodné reakce na manipulaci jak ve vztahu s klienty sociálních služeb, tak v rámci pracovního týmu. Kurz popisuje partnerské jednání založené na rovnováze ve vzájemném…
Na dotaz
Společnost Podané ruce o.p.s.
Umění zpětné vazby v komunikaci
Chcete zlepšit svoji schopnost komunikace? Zajímá vás, jak využívat zpětnou vazbu? Jak sdělit citlivou informaci a jak to „ustát“ v roli příjemce? Jak (se) neurazit? Jak pracovat s emocemi? Kurz je určen všem zájemcům, kteří potřebují zlepšit a…
Na dotaz
Sovia
Motivace klienta ke změně v životě
Tento akreditovaný wokrshop je určen pracovníkům, kteří se věnují přímé poradenské práci se svými klienty, a to především dlouhodobějšího charakteru. Je inspirován modelem spolupráce s klientem nazývaným "motivační rozhovory", který je orientovaný…
23.9.2025 - 24.9.2025
Diecézní charita Brno

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Pracovník v sociálních službách

Kritika - co přináší a jak na ni reagovat
V tomto akreditovaném kurzu se budeme věnovat kritice, která nás provází v různé podobě celým naším životem a promítá se do vnímání naší vlastní hodnoty. Kritika může přinést celou škálu pocitů, se kterými si ne vždy dokážeme dobře poradit. Způsob,…
12.6.2025
Diecézní charita Brno
Úvod do dluhové problematiky v praxi sociálního pracovníka
Úvod do dluhové problematiky v praxi sociálního pracovníka“ je zacílen především na sociální pracovníky pracující nebo přicházející do kontaktu s předluženými klienty. V rámci kursu budou jeho účastníci seznámeni se základními pojmy z oblasti…
Na dotaz (+1 další)
JABOK - Vyšší odborná škola sociálně…
Práce s emocemi v sociálních službách
Jaká je role emocí v životě člověka? jak nás ovlivňují? Jak s nimi pracovat? V rámci tohoto kurzu se dozvíte, jaké mají emoce místo v našem životě, co je to koncepce organismické selfregulace a jak funguje
26.9.2025
Diecézní charita Brno