Emoční inteligence aneb jak lépe porozumět sobě i druhým lidem

Pořadatel kurzu:
Diecézní charita Brno

Anotace:
Kurz je zaměřen na rozvíjení emočních a sociálních kompetencí. V průběhu kurzu se účastníci učí sebereflexi (tj. schopnosti uvědomit si vlastní prožívání a jeho vliv na své chování) a záměrné kultivaci pozitivních emocí, které jednak pomáhají při práci s klienty, ale také zvyšují resilienci pracovníků.

Popis kurzu:
Pracovníci se také učí lépe zvládat své negativní emoce, což jim umožňuje i v náročných situacích s klienty jednat s rozvahou a s ohledem na dlouhodobé cíle. Kurz u pracovníků také rozvíjí schopnost zvládat stres a být vůči němu odolnější, aby u nich nedošlo k syndromu vyhoření. Kromě toho se pracovníci učí pracovat se svojí motivací i motivací klientů, stanovovat dílčí a dosažitelné cíle a pracovat na jejich dosažení. Učí se také zásadám efektivní komunikace a aktivnímu naslouchání potřebných pro jejich komunikaci a práci s klienty. Kromě toho zlepšují svou schopnost komunikace a spolupráce s ostatními členy týmu (schopnost motivovat ostatní, ocenit, naklonit je ke spolupráci atd.).

Nabyté znalosti a dovednosti:
V kurzu se zaměříme na rozvoj těchto pěti oblastí: 1. Sebepoznání - vysvětlíme, jaká je podstata a význam emocí, jak se od sebe liší a jak jednotlivé emoce působí na naše vnímání a chování. Bude představen koncept neuroplasticity, tj. schopnosti nervových buněk regenerovat a měnit strukturu svých spojení, která se projevuje tím, že opakované myšlení či prožívání mění struktury našeho mozku a ty potom následně ovlivňují naše prožívání, myšlení a jednání. 2. Zvládání emocí – budeme posilovat svou schopnost tzv. emoční regulace (ovládání emocí) - naučíme se jednoduché techniky, které pomáhají v situacích, kdy jsou naše emoce příliš silné a je potřeba získat kontrolu nad svým chováním. 3. Zvyšování odolnosti vůči stresu – představení jednoduchých relaxačních technik, kultivace pozitivních emocí jako cesta k větší resilienci. 4. Práce s motivací – budeme se zabývat rozpoznáním vlastních hodnot a cílů a zmapováním způsobů jednání, kterými je lze naplnit. Dále se naučíme identifikovat překážky, které nám stojí v cestě při naplňování našich cílů, a promyslíme způsoby, jak tyto překážky překonat. 5. Zlepšování sociálních dovedností a empatie – seznámíme se s druhy empatie a se způsoby, jak ji prohloubit, aniž by nás vyčerpávala. Dále popíšeme základní rysy a pravidla nenásilné komunikace. Kurz se bude skládat jak z části teoretické – vysvětlení jednotlivých konceptů – tak sebezkušenostní, kdy si účastníci vyzkouší různé techniky k rozvíjení jednotlivých aspektů emoční inteligence. Navíc budou účastníci seznámeni s jednoduchými technikami, kterými je možné jednotlivé emoční kompetence postupně rozvíjet v běžném životě, a které po kurzu budou moci využívat podle svých potřeb. Lektor: Mgr. Pavla Frňková

Emoční inteligence aneb jak lépe porozumět sobě i druhým lidem
4.6.2025 - 5.6.2025
Brno
Prezenční
objednat Cena
4 560 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Ostatní

Systém pomoci v hmotné nouzi a další dávkové systémy včetně…
Seminář je určen pro pracovníky na obcích, na krajských úřadech, na Úřadu práce, v sociálních službách, v neziskových organizacích apod., kteří potřebují získat informace o nepojistných dávkových systémech, především o systému pomoci v hmotné nouzi.…
16.10.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Jak být opravdový ve vztahu ke svému okolí aneb být autentický…
Dokážete sdělovat svoje autentické pocity v rozhovoru s druhými lidmi? Díky kurzu pochopíte, co se při interakci s druhými lidmi ve vás skutečně odehrává a jak o tom mluvit žádoucím způsobem.
20.6.2025
Diecézní charita Brno
Já a můj náročný klient - 8 hodin
V průběhu workshopu se budeme zabývat vztahem pracovníka a klienta, jejich komunikací a postoji pracovníka ke klientovi i k sobě samotnému. Seznámíme se s jednotlivými komunikačními technikami (techniky aktivního naslouchání, já výrok, zpětná vazba)…
Na dotaz
TAKTEM z.ú.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Jak se ubránit stresu
Chcete se naučit, jak předcházet stresu? Na našem akreditovaném kurzu zjistíte, co stres způsobuje, jaké jsou jeho druhy a jak na něj reagujeme. Zaměříte se na 10 praktických oblastí prevence stresu a osvojíte si nástroje, které vám pomohou…
29.4.2025
Diecézní charita Brno
Metody práce s lidmi s duševním onemocněním v sociálních službách
Kurz umožňuje účastníkům lépe porozumět potřebám lidí s duševním onemocněním a seznámit je s možnostmi práce s nimi v sociálních službách.
3.6.2025 - 4.6.2025
Diecézní charita Brno
Přístup zaměřený na člověka - úvod
Akreditovaný kurz seznamuje účastníky s přístupem zaměřeným na člověka a možnostmi jeho využití při práci s klienty v sociálních službách a sociální práci. Přístup zaměřený na člověka poskytuje oporu pro komunikaci s klientem, práci se vztahem,…
21.10.2025
Diecézní charita Brno

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Pracovník v sociálních službách

Zdravé hranice ve vztahu s klientem
Zajímá vás téma hranic při práci v pomáhajících profesích? Na kurzu pochopte, proč je dobré rozumět hranicím ve vztahu k sobě samému a ve vztazích k lidem okolo nás.
Od 27.5.2025 (+1 další)
Diecézní charita Brno
Práce s dítětem s narušenou vztahovou vazbou
Cílem kurzu je seznámit sociální pracovníky a pracovníky v sociálních službách s teorií attachmentu, se základními projevy chování dětí s narušenou vztahovou vazbou a také se základními principy komunikace a přístupem k těmto dětem. Seznámení se s…
Na dotaz (+5 další)
CETERAS s.r.o.
Sociální situace v rodině a jejich řešení z pohledu práva
Tento kurz se zabývá situacemi a událostmi v životě rodin, které mohou způsobit nepříznivou sociální situaci. Seznamuje účastníky se základy praktických postupů řešení těchto situací v rámci sociálních služeb, v souladu s právem. Pracovníci v…
14.10.2025
Diecézní charita Brno