Nenásilná komunikace v práci s dětmi a dospívajícími II.

Pořadatel kurzu:
CETERAS s.r.o.

Anotace:
Kurz Nenásilná komunikace II navazuje s dostupem na kurz Nenásilná komunikace I., v rámci kterého účastníci nabyté vědomosti zavedli do praxe. Při výchově a vzdělávání dětí se často dostáváme do situací, kdy chceme jednat s respektem k druhému, ale je pro nás náročné nenechat se unést vlastními emocemi. Ty však mohou komunikaci ještě více znesnadňovat. Jak vyjádřit své pocity a potřeby tak, aby nás protějšek slyšel? Jak vymezit vlastní hranice a zároveň respektovat osobnost dítěte a jeho vlastní hranice? Odpovědí je nenásilná komunikace, díky níž získáte univerzální nástroj, jak eliminovat potenciálně konfliktní situace v rodině i ve škole.

Popis kurzu:
Obsah
Aktivní naslouchání a význam empatického přijetí
Principy všímavosti (mindfulness), seberegulace
Vědomá komunikace – 5 židlí podle Louise Ewans, zvířecí symbolika, svoboda volby postoje a reakce
Aplikace nenásilné komunikace na typických tématech
Tipy a aktivity, jak prakticky přiblížit nenásilnou komunikaci dětem/žákům při řešení konfliktů, v třídnických hodinách, v OSV či v rámci pedagogiky volného času

Nabyté znalosti a dovednosti:
Cílem kurzu je poskytnout účastníkům ucelenou představu o nenásilné komunikaci a její praktické využitelnosti v každodenních situacích. Účastníci si z kurzu odnesou hlubší znalost principů aktivního naslouchání a dovednost jej v komunikaci prakticky využívat, dozví se o přínosu empatického přijetí a možnostech praktikování všímavosti a principů asertivního chování. Naučí se také používat techniku 5 židlí nenásilné komunikace. Tu je možné efektivně aplikovat v komunikaci s dětmi jak v předškolním věku, tak také v období primárního a sekundárního vzdělávání. Kurz je veden prakticky, akcentován je trénink komunikačních dovedností na vlastních příkladech z praxe účastníků. Kurz účastníkům pomůže vyznat se ve svých postojích a komunikačních stereotypech a podpoří je ve vědomější komunikaci. Účastníci se seznámí s alternativními možnostmi řešení konfliktních situací a cíleně bude podněcována jejich vědomá možnost volby, která reakce je v daném kontextu nejefektivnější. Kurz tak účastníky vybaví nástrojem, který jim pomůže eliminovat potenciálně konfliktní situace, a rovněž jim nabídne tipy na aktivity, prostřednictvím nichž mohou nenásilnou komunikaci zprostředkovávat i dětem/žákům.

Nenásilná komunikace v práci s dětmi a dospívajícími II.
14.11.2024
Brno
Prezenční
objednat Cena
2 400 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Péče o sebe pro pečující
Kurz Péče o sebe pro pečující nabídne účastníkům možnosti a inspirace, jak v každodenním životě pečovat o sebe tak, aby to bylo účinné a dlouhodobě udržitelné.
Na dotaz (+1 další)
Diecézní charita Brno
Dluhové poradenství v sociálních službách
Setkání se zadluženým klientem s sebou nese zvýšenou potřebu znalostí z finanční oblasti. Kurz je prakticky zaměřený, poskytuje informace z běžné praxe a příklady prezentuje na kazuistikách klientů.
Na dotaz
Sovia
Hranice: jak vymezit prostor sobě i okolí
Kurz přináší téma hranic z různých úhlů pohledu. Lektor povede účastníky k porozumění pojmu hranice a k pochopení významu hranic ve vztahu k sobě samému, ke svému okolí, ke svým kolegům i ke klientům, se kterými pracujeme.
Na dotaz (+4 další)
Diecézní charita Brno

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Pracovník v sociálních službách

Základy ergoterapie v praxi pracovníků v sociálních službách
Kurz účastníky seznámí s ergoterapií jako nedílnou součástí rehabilitace a zlehka nahlédne do historie. Účastníci se dozví, jaké má ergoterapie místo v sociálních službách a jak může být prospěšná pro klienta i ošetřujícímu personálu, a to v oblasti…
1.11.2024
Diecézní charita Brno
Praktická psychohygiena pro sociální pracovníky
Psychohygiena je pojem, který jsme všichni už slyšeli. Ne všichni ji ale aktivně praktikujeme, i když jsou nástroje psychohygieny potřebné a prospěšné. Sociální pracovníci a jiné pomáhající profese jsou skupiny lidí obzvlášť ohrožené vyhořením a…
Na dotaz
Evangelická akademie, Vyšší odborná škola…
Přístup zaměřený na člověka - úvod
Akreditovaný kurz seznamuje účastníky s přístupem zaměřeným na člověka a možnostmi jeho využití při práci s klienty v sociálních službách a sociální práci. Přístup zaměřený na člověka poskytuje oporu pro komunikaci s klientem, práci se vztahem,…
Na dotaz (+1 další)
Diecézní charita Brno

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Rozvoj kompetencí pečovatele

Trendy a možnosti aktivizace seniora v sociální službě
Kurz je určen pro všechny zájemce z řad profesionálů i laické veřejnosti. Ukážeme Vám, jak pracovat s aktivizačními technikami , kde hledat inspiraci, na co si dát pozor a jaký cíl technika má.
Na dotaz
Sovia
Nenásilná komunikace v práci s dětmi a dospívajícími I.
Při výchově a vzdělávání dětí se často dostáváme do situací, kdy chceme jednat s respektem k druhému, ale je pro nás náročné nenechat se unést vlastními emocemi. Ty však mohou komunikaci ještě více znesnadňovat. Jak vyjádřit své pocity a potřeby…
14.11.2024
CETERAS s.r.o.
Case management v sociální práci
16 vyučovacích hodin Charakteristika kurzu Kurz je úvodem do case managementu jakožto způsobu koordinované podpory v sociální práci. Kurz poskytne základy případové práce s lidmi, kteří se ocitají na okraji společnosti a ve větší míře u nich…
Na dotaz
Společnost Podané ruce o.p.s.