Úvod do problematiky specifických potřeb seniorů

Pořadatel kurzu:
Zřetel, s.r.o.

Popis kurzu:
Fyziologické potřeby, bezpečí, uznání, seberealizace a kognitivní potřeby klientů. Změny v seniorském věku, medicínské, sociální. Instabilita, poruchy hybnosti, pokles svalové síly, poruchy zraku aj. Potřeba bezpečného prostředí pro klienty. Péče podporující důstojnost člověka z hlediska potřeb seniorů v důsledku fyziologických změn (fyzické příznaky, bolest, specifikace v hydrataci a výživě, inkontinence, potřeby při omezené soběstačnosti, oblékání, toaleta, hygiena aj.). Možnosti a stimulace specifických vyšších potřeb seniorů. Úloha respektujícího postoje ke klientům. Dopomoc při potřebě komunikace klientů. Potřeba spirituality (pomoc při vyznání víry, akceptování jeho pojetí dobra a zla). Autonomie (psychická i fyzická soběstačnost, integrita osobnosti). Respektování sexuálních potřeb seniorů, potřeba partnerského soužití. Pohybová a psychická aktivita seniorů z hlediska jejich potřeb. Možnosti uspokojování specifických kognitivních potřeb klientů včetně volnočasových aktivit. Význam pohybu, aktivizace a koordinace svalových skupin.  

Nabyté znalosti a dovednosti:

Hlavním cílem školení je seznámit účastníky s potřebami seniorů. V oblastech péče jako je somatická, psychická a sociální jsou specifické a v hierarchii těchto potřeb dochází ke změnám, které je třeba si uvědomit. Získat poznatky o základních potřebách seniorů vzhledem k zvyšujícímu se věku, což přináší určitá úskalí jako je změna zdravotního stavu, seberealizace, pocit vlastního bezpečí, uznání a důstojnosti.  

Úvod do problematiky specifických potřeb seniorů
12.5.2025 - 13.5.2025
ONLINE - webinář
Online
objednat Cena
1 690 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Ostatní

Hranice práce s klientem z pohledu pracovníka
Školení je zaměřeno na vědomou schopnost nastavení a udržení hranic při práci s klientem. Vyjasňuje pojem profesionální vztah pomocí spojení teorie s příklady z praxe. Zahrnuje do profesionality lidskost a autentickou osobnost pracovníka tak, aby…
20.3.2025
Zřetel, s.r.o.
Efektivní komunikace
Pro člověka představuje schopnost komunikovat nástroj, kterým se vzájemně propojuje s dalšími lidmi, předává informace, postoje, emoce. V některých případech je ale komunikace vysilující, nepřináší požadovaný výsledek, místo propojování staví…
19.3.2025
Zřetel, s.r.o.
Podpora klíčových pracovníků při individuální práci s klienty
Seminář je věnován problematice podpory klíčových pracovníků při individuální práci s klienty, je postavený na příkladech dobré praxe. Pozornost bude věnována procesům individuálních přístupů ke klientům, jejich smyslu a umění praktického využití v…
30.4.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Komunikace napříč organizací jako cesta k rozvoji - integrita,…
Kurz je zaměřen specificky na komunikaci v rámci organizace na úrovni horizontální i vertikální. Jedním z velmi častých důvodů pro nespokojenost v práci a následující vyhoření je nekvalitní týmová komunikace a frustrace z ní plynoucí. Kurz je…
30.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Úvod do motivačně intervenční práce s dospívajícími
Seminář představuje současná vývojová specifika mládeže, aktuální kontext dospívání a jejich význam pro práci s nimi. Představuje základní rámec nejčastějších problémů, se kterými se mladí lidé potkávají a jejich provázanost s přirozenými i…
29.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Jak mluvit s dětmi beze strachu o smrti
Na interaktivním osmihodinovém workshopu účastníci budou vést diskuse a aktivity mapující vlastní vztah ke konečnosti života. Seznámí se s literaturou a filmy pro děti a mládež, které dané téma vhodně uvádějí. Vyzkouší si facilitovat dle připravené…
29.3.2025
JABOK - Vyšší odborná škola sociálně…

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Pracovník v sociálních službách

Úvod do efektivní komunikace s romskými klienty
Seminář je zaměřen na osvětlení základních témat a způsobů komunikace s osobami romského etnika s důrazem na specifika komunikace mezi pracovníkem a uživatelem služby. Obsahem školení je vymezení sociální komunikace s její verbální a neverbální…
12.5.2025
Zřetel, s.r.o.
Základy práce s traumatizovaným klientem
Kurz je určen pro pracovníky pomáhajících profesí. Účastníci se seznámí se spouštěči a projevy traumatu, a to jak v jeho podobě akutní, tak v podobě posttraumatické stresové reakce. Kurz se zaměřuje na samotné rozeznání traumatizovaného klienta a…
19.3.2025 - 20.3.2025
CETERAS s.r.o.
Proaktivní práce s emocemi a revitalizační strategie při práci s…
Kurz se věnuje otázce emocí při práci s lidmi. Účastníci společně hledají odpovědi na otázky typu: Jsou emoce náš nepřítel nebo spolupracovník? Jak se v nich vyznat a jak je využít pro rozvoj svých (nejen) pracovních kompetencí? Jak pěstovat dobrý…
3.6.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Právo v sociálních službách

Práce a komunikace s klienty se specifickými potřebami zaměřené…
Kurz je primárně určen pro pracovníky sociálních služeb pro organizace pracující s dětmi i s dospělými a s klienty se specifickými potřebami. Absolvent kurzu získá znalosti z oblasti historie lži, kde a proč vzniká a jak působí ve skupině lidí, v…
10.6.2025
Zřetel, s.r.o.
Snižování závislosti uživatelů na sociální službě
Seminář je určen pro sociální pracovníky a pracovníky v sociálních službách a je zaměřen na podporu snižování závislosti uživatelů na sociální službě. Účastníci semináře se seznámí s problematikou ochrany práv uživatelů služeb, přiblíží si faktory…
27.3.2025
Zřetel, s.r.o.
Příprava a realizace aktivit pro klienty v NZDM
Účastníci se naučí, jak klienty motivovat k různým aktivitám, jaké způsoby motivace máme a jak je prakticky využít. Budou informováni o rozdílech vnější a vnitřní motivace a tom, jak propojit potřeby klienta v této oblasti a možnosti nabídky…
27.5.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Rozvoj kompetencí pečovatele

Krátké intervence při práci s nemotivovanými klienty sociálních…
Seminář se zaměřuje na jednoduché a efektivní intervenční a motivační techniky při práci s klientem v časové tísni nebo během časově omezené spolupráce. Hlavním cílem školení je nabídnout účastníkům techniky pro práci s nemotivovanými klienty, kteří…
2.6.2025
Zřetel, s.r.o.
Práce a komunikace s klienty se specifickými potřebami zaměřené…
Kurz je primárně určen pro pracovníky sociálních služeb pro organizace pracující s dětmi i s dospělými a s klienty se specifickými potřebami. Absolvent kurzu získá znalosti z oblasti historie lži, kde a proč vzniká a jak působí ve skupině lidí, v…
19.5.2025
Zřetel, s.r.o.
Proaktivní práce s emocemi a revitalizační strategie při práci s…
Kurz se věnuje otázce emocí při práci s lidmi. Účastníci společně hledají odpovědi na otázky typu: Jsou emoce náš nepřítel nebo spolupracovník? Jak se v nich vyznat a jak je využít pro rozvoj svých (nejen) pracovních kompetencí? Jak pěstovat dobrý…
25.3.2025
Zřetel, s.r.o.