Komunikace s rodinou klienta - Předávání informací, vyjednávání a sdělování špatných zpráv

Pořadatel kurzu:
Zřetel, s.r.o.

Popis kurzu:
Kurz se věnuje tématu komunikace, konkrétně je zaměřen na specifika komunikace mezi sociální službou a rodinami klientů v nepříjemných situacích. Zabývá se oblastmi střetů zájmů, oprávněných požadavků ze strany služby a sdělování nepříjemných zpráv. Klade si za cíl posílit sebejistotu a dovednosti zejména sociálních pracovníků, ale i dalších zaměstnanců služeb, kteří přicházejí do styku s rodinami klientů. Součástí kurzu je i seznámení u jednotlivých pracovních pozic, jaké jsou jejich pravomoci a kompetence v rámci sociální služby, aby nedocházelo k přesahování těchto kompetencí. Současně jde o posílení dovedností, jak informace sdělit. Neopomenutelný je etický aspekt sdělování takových zpráv a adekvátní příprava.

Nabyté znalosti a dovednosti:

  • Schopnost zhodnotit, zda se jedná o střet zájmů a vyhodnotit, zda danou situaci mohu řešit, anebo mám odkázat na jiného kolegu v rámci služby (sociálního pracovníka, vedoucího, ředitele atd.)
  • Účastník kurzu se umí připravit na jednání s klientem a jeho rodinou, dokáže připravit sebe, prostředí i podklady.
  • Rozšíření dovednosti zpracovat vlastní emoce při komunikaci a vyjednávání s rodinou klienta, schopnost sebereflexe pracovníka. 

Komunikace s rodinou klienta - Předávání informací, vyjednávání a sdělování špatných zpráv
26.6.2025
ONLINE - webinář
Online
objednat Cena
1 690 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Ostatní

Základy specifického přístupu k lidem s mentálním postižením v…
Účastníci semináře se seznámí se základními specifiky lidí s mentálním postižením, s jejich psychologickými zvláštnostmi a tím, jak tyto znalosti uplatnit v praxi. Účastníci posílí své odborné kompetence ve znalostech specifik bezprostředního, tedy…
14.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Manipulace a jak s ní pracovat
Hlavním cílem kurzu je pochopení podstaty manipulace, získání schopnosti jejího rozpoznání a vědomé reakce na manipulativní situaci jak ve vztahu s klienty sociálních služeb, tak v rámci pracovního týmu.   Školení zahrnuje konkrétní a praktický…
15.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Práce s krizí v životě člověka
Kurz zahrnuje základní pohled na teorii krize. Seznamuje s různými pohledy na krizi dle kontextu nazírání, dále se zaměřuje na různé příčiny krize a na možnosti poskytování odborné pomoci při krizi v životě člověka. Teoretické základy pak budou…
Na dotaz
Sovia

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Sebeřízení, motivace a cesta ke svému já
Kurz je určen všem, kdo chtějí lépe porozumět sami sobě, svým pohnutkám a svému pohledu na okolní svět. Pracuje aktivně s vlastní představou o sobě samém, se sebeřízením, ale také s přijetím odpovědnosti za své činy. Pomůže vám uvědomit si vlastní…
22.4.2025
Zřetel, s.r.o.
V pasti dluhů - jak pomoci klientovi v dluzích
Cílem kurzu je získání či navýšení finanční gramotnosti u pracovníků v pomáhajících profesích tak, aby byli schopni předcházet nevhodnému zadlužení i řešit předluženost u svých klientů. Absolventi kurzu získají přehled o finančních pojmech,…
Na dotaz (+1 další)
Společnost Podané ruce o.p.s.
Úvod do první pomoci při šikanování
Vzdělávací program je zaměřený na osvojení si základních postupů a přístupů první pomoci při šikaně a kyberšikaně, jejichž zvládnutí umožní účastníkům bezpečně zastavit většinu typů šikanování. Současně jeho zvládnutí napomůže porozumět dalším…
10.6.2025
Společnost Podané ruce o.p.s.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Pracovník v sociálních službách

Sebemotivace, motivace, prokrastinace - jak překonat brzdy a…
Umění motivace je důležitá životní dovednost nutná jak v oblasti vnitřního rozvoje pracovníků směrem k vyšší profesionalitě a pracovní spokojenosti, tak i směrem k druhým lidem a podpoře jejich růstu. Na úrovni sebemotivace závisí schopnost…
18.6.2025
Zřetel, s.r.o.
Zvládání agrese v kontaktu s klientem
Kurz nabízí bezpečné prostředí pro vyjádření vlastní agrese, obeznámení se s vlastními tendencemi k projevům agrese a možnostmi jejich zvládání.
29.5.2025 - 30.5.2025
Diecézní charita Brno
Poruchy řeči u seniorů – terapie a praxe
Kurz je určen zejména pracovníkům v sociálních službách a aktivizačním pracovníkům, kteří přicházejí do každodenního styku s lidmi s narušenou komunikační schopností. Přiblíží jim důvody vzniku poruch komunikace a ztráty řeči či vyjadřovacích…
9.4.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Právo v sociálních službách

Emoční inteligence, pozornost a pozorování v sociální praxi
Seminář nahlíží na emoční inteligenci jako na podstatnou pracovní kompetenci sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách. Navazuje na skutečnost, že právě EI je kvalitativní rovina, díky níž je možné navázat proaktivní komunikaci s…
2.5.2025
Zřetel, s.r.o.
Sabotéři v naší hlavě. Čím nám kazí život a jak jim přestat…
Koncept sabotérů vychází z teorie o pozitivní inteligenci a takzvaném PQ mozku. Jedná se o velmi účinný koučovací a sebekoučovací koncept využitelný jak pro samotné pracovníky a jejich osobnostní růst, zralost a udržitelnost  v práci, tak i pro…
19.5.2025
Zřetel, s.r.o.
Péče a možnosti komunikace při práci s osobami s Alzheimerovou…
Kurz je určen pro pracovníky sociálních služeb, ale i navazujících služeb, kde se mohou objevit nemocní s Alzheimerovou chorobou. Kurz je možné nabídnout pečujícím osobám z řad profesionálů i rodinných příslušníků/neformálních pečovatelů. Nedílnou…
10.4.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Rozvoj kompetencí pečovatele

Krátké intervence při práci s nemotivovanými klienty sociálních…
Seminář se zaměřuje na jednoduché a efektivní intervenční a motivační techniky při práci s klientem v časové tísni nebo během časově omezené spolupráce. Hlavním cílem školení je nabídnout účastníkům techniky pro práci s nemotivovanými klienty, kteří…
2.6.2025
Zřetel, s.r.o.
Individuální plánování v dobře vedeném rozhovoru
Seznámíte se s procesem individuálního plánování při práci s jednotlivcem i s celou rodinou. V kurzu se zaměříte na hlubší rozbor situací, při kterých je třeba zmapovat osobní cíle jednoho či více klientů najednou a pracovat s nastavením kroků…
28.3.2025
Diecézní charita Brno
Základy mediace pro sociální pracovníky
Kurz přináší vymezení mediace jako metody sociální práce, včetně indikací a kontraindikací pro její využití v oblasti sociálních služeb. Účastníci se seznámí s klíčovými komunikačními technikami využívanými v mediaci (přerámcování, neutralizace,…
26.4.2025
JABOK - Vyšší odborná škola sociálně…